شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند
سرخط خبرها

مذاکرات روسیه و اوکراین متوقف شد | گمانه‌زنی اوکراین از علت توقف مذاکرات

  • کد خبر: ۱۰۵۷۹۵
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
مذاکرات روسیه و اوکراین متوقف شد | گمانه‌زنی اوکراین از علت توقف مذاکرات
همزمان با اعلام توقف مذاکرات بین روسیه و اوکراین، وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که مسکو به دنبال الحاق اراضی اشغالی به فدراسیون روسیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه از توقف مذاکرات بین این کشور و اوکراین برای پایان جنگ خبر داد.

خبرگزاری فرانسه از قول «سرگئی لاوروف» گزارش داد که مذاکرات بین این کشور و اوکراین برای دستیابی به توافقی برای پایان جنگ متوقف شده است.

لاوروف گفت که «مسکو هیچ پاسخی از کی‌یف به پیشنهاد‌هایی که در این ارتباط داده، دریافت نکرده است.»

با این حال وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش مخالف کشور‌هایی که اوکراین آن‌ها را به عنوان ضامن امنیت خود معرفی کرده، نیست.

نزدیک دو ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد که مهمترین دلیل آن، تمایل اوکراین برای الحاق به ناتو اعلام شده و درگیری‌ها در شرق و جنوب این کشور ادامه دارد. روسیه دیروز مدعی شد که شهر ماریوپول واقع در جنوب اوکراین را به جز کارخانه آزوف‌استال به کنترل خود درآورده است. گفته می‌شود دو هزار نیروی اوکراینی در این منطقه محاصره‌اند.

ترکیه اخیرا گفته که تحولات اوکراین و حوادث در اطراف کی‌یف و تعامل غرب با این مسئله باعث شده است که همه دستاورد‌های دو دور مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در ترکیه از بین برود.

اوکراین: روسیه به دنبال الحاق اراضی اشغالی اوکراین به خود است

در همین ارتباط،   وزارت دفاع اوکراین امروز جمعه اعلام کرد که روسیه خود را برای برگزاری به اصطلاح همه پرسی الحاق اراضی اشغالی در "خرسون" و "زاپورژیا" (جنوب اوکراین) آماده می‌کند.

پیشتر روسیه بعد از سیطره و اشغال شبه جزیره کریمه، با برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۴ این منطقه از خاک اوکراین را به خاک خود ملحق کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->